Tuesday 24 January 2012

TAHUN 2012

ASSALAMMUALAIKUM , 
tibanya tarikh 3 Januari 2012 ,
saya pun pulang ke asrama
asrama yang terletak jauh dari rumah . takde lah jauh sangat .
hanya di sepang .
setelah tibanya di sekolah , ibuku sibuk dengan bayaran bayaran yang o perlu dibayar ,
aku pula sibuk dengan mencarik nama dapat dorm mana .
setelah tahu aku duduk di dorm mana ,
seperti mahu banjirkan sekolah tu .
kerana satu orang pun aku tak rapat .
dengan mata yang bertakung , 
aku terlihat rakan rakan ku yang baru sahaja keluar dari dewan
ketibaan mereka membuatkan aku tidak jadi menangis ,
keesokan harinya pula ,
kami membuat gotong royong membersihkan kawasan sekolah ,
hari itu membuatkan sedihku bertambah tambah kerana aku turun kelas ikhlas ,
tetapi itu bukan menjadi masalah bagiku , kerana masih ada saibah di sisiku .
setelah beberapa hari bersekolah . baru aku sedar bahawa hatiku tenang masuk kelas tu walaupun bosan
kerana geng bising semua naik kelas imtiaz .
HAHA !
sedar tak sedar , dah tiga minggu duduk dekat asrama , 
terasa begitu cepat masa berjalan .
bila tahu jee , ALIA FARHANA dapat masuk SAM BBST ,
aku berasa ingin banjiri sekolah tuu sekali lagi .
dia membuatkan aku teringat dekat NUR SHAHIDAH BT SHAROMAN .
aku berasa sangat sangat dan sangat lah sedih kerana tidak dapat mengwish birthday shidah pada hari lahirnya ,
kerana aku betul betul tidak ingat akan nombor telefonnya .
btw , aku ingat dan tak pernah lupa akan tarikh hari jadinya .
apabila , alia membuka mulut lalu berkata 
" kak ain , shida kirim salam "
betapa terarunya aku mendengarkan perkataan itu .
tiba sahaja 20 . Januari 2012 , 
tepat jam 12.00 aku terus menuju ke kelas alia .
lalu berkata , 
" kirim salam kat shida kay "
setelah sahaja berpesan kepada alia , baru tenang rasanya .
3 minggu menetap di asrama , menangis tak berlagu kerana rindukan rumah .
THAT'S ALL
sekian ~

No comments:

Post a Comment